Hobiklõps: BMW 330 E46 “Bullet”

Fotograaf: Алик Маяк Kuigi meile väga meeldivad vanemad autod, siis tänapäeva kiire elutempoga kaasas käimiseks vajavad ka nemad pisut ergutamist....
Read More
Hobiklõps: BMW 330 E46 “Bullet”

Hobiklõps: Dodge Charger aastast ’66.

Fotograaf: Janar Lind Tartu fotograaf Janar Lind püüdis hiljuti kaamera ette ühe vägagi erilise Ameeriklase. Nagu vanasõna ütleb - Enough...
Read More
Hobiklõps: Dodge Charger aastast ’66.

Langeta Kaalu ja Lihtsusta: Kodukootud Lotus 7 Saaremaalt

Fotograaf: Alar Truu Geniaalse Briti autoinseneri ja Lotuse asutaja Colin Chapmani sulest väljus mitmeid imelisi leiutisi - alates veermikutehnoloogiast kuni...
Read More
Langeta Kaalu ja Lihtsusta: Kodukootud Lotus 7 Saaremaalt

Üks väga Naisss Subaru: Märdi Impreza WRX STI universaal

Üks väga Naisss Subaru: Märdi Impreza WRX STI universaal

Mööda Tallinnat vuravad teatud masinad, millest isegi pooliku autohuviga inimesed alateadlikult kuulnud on. Ütlen tuttavale, et lähen üht Subaru universaali pildistama ning saan koheselt vastuseks: “Seda OO2SUN-i jah?”

No ära sa ütle, läksingi. Kuidas kogu maailm aga Märdi mustast WRX/STI universaalist kuulnud on, jääb mulle mõistatuseks. Võib olla tuleneb see kuulsus masina unikaalsusest, võib-olla numbrimärgist või siis hoopis peadpööritavast kiirendusest ning bokserihäältest, mis vere momentaalselt soontes tarduma panevad. Tänane lugu on üpriski lühike, aga sügisvärvid olid ilusad ja kuidagi oli ikkagi vaja see Autoportreega siduda.

“Aastate jooksul pole pea ükski detail tähelepanuta jäänud, täiustatud on nii välimust, salongi ilmet, helitehnikat ning muud tehnilist poolt, et kõik vastaks isiklikele vajadustele ning oleks silmale meeldiv vaadata.” räägib Märt. Legendaarne turbobokser on lahti võetud. puuritud-hülsitud ning taastatud võimekamaks ja vastupidavamaks kui enne, sama kehtib ka uue STi käsikasti kohta . Kere on värvitud uuesti kaunisse Obsidian Black kuube, alla on tulnud kergusulamist Prodrive veljed ning coiloverid. Helisüsteem on ehitatud SQ kvaliteedi suunaga ning tööd koos müraisolatsiooniga teostati BSM Sound Tõnise ja Märdi sõprade poolt. Loomulikult leidub läbi aegade parimatest STi juppidest ja detailidest kombineeritud lahendusi.

Märt on elu jooksul omanud vaid nelja autot ning kõikidest soetatud sõidukitest on ta suutnud loobuda vaid ühest. Tema esimene auto oli 1984. aasta W123 Mercedes, mis on siiani alles ja sõidukorras ning vahepeal käis käte vahelt läbi ka Vento VR6. Aga siis oli vaja leida midagi kiiret ja praktilist, mis sobiks hästi ka Eesti kliimasse ning pärast GTI Golfide, ST Focuste ning Cuprate testimist langes valik ikkagi Subarule. Koju toodud WRX universaal oli tollal veel ainulaadne Eestis. Märdi autosid ühendab ka alati eriline numbrimärk, mis algab kas 001, 002 või 999 numbritega.

Parimateks mälestutseks STi seltsis on loomulikult fooritagused Grand-Prix’d, kus paberil kiiremaid autosid ja
mootorrattureid üllatada saab.
“Subaru on äärmiselt lõbus, reibas ning vahetu sõidukogemusega silmapaistev auto, mille puhul kehtib reegel no matter the miles per gallon, I live by the smiles per gallon.” ütleb Märt.

Igapäevaselt sõidab WRX STi omanik uue BMW F31 3. seeriaga, Subaru täidab nüüdsest pigem hobisõiduki rolli. Tallinna “punase laine” liiklus on Märdi sõnul STI universaali jaoks pisut ebamugav ning kurnav. Lisaks ei ole vanemad Jaapani autod loodud meie soolarohketesse talvetingimustesse.

Kuidas sai alguse Naisss Autospa?

Subaru numbrialustel on kirjas suurelt ja uhkelt “Naisss”. Märdi sõnul on see reaktsioon, mis auto omanikku pärast puhastusprotseduure tabab. Naisss Autospa sai alguse 2012. aastal EBS tudengiettevõtete ideevoorust, kui Märt tuli välja mõttega osutada Eestsi mobiilset veevaba autopesuteenust koos vahatamisega. Äriplaani tegemisel katsetati ülemaailmselt varustuse tellimist ning seda rakendati ja testiti just antud Subaru peal. Pärast plaani kaitsmist sai ettevõte korraliku heakskiidu ning Naisss Autospa võis alata.

Firma kasvas tohutul kiirusele ning nüüdseks on Naisss Autospa Tallinna külje all Peetris tegutsev keskus, mis on orienteeritud premium autoiluhooldusteenuste osutamisele. Must Subaru on ettevõtte visiitkaart ning promosõiduk. Märdi töökoja tegemisi saab jälgida siit!

Auto on samuti hetkel müügis! Fotod: Karl Idasaar

Karl-Erik Idasaar

Comments are closed.