Hobiklõps: BMW 330 E46 “Bullet”

Fotograaf: Алик Маяк Kuigi meile väga meeldivad vanemad autod, siis tänapäeva kiire elutempoga kaasas käimiseks vajavad ka nemad pisut ergutamist....
Read More
Hobiklõps: BMW 330 E46 “Bullet”

Hobiklõps: Dodge Charger aastast ’66.

Fotograaf: Janar Lind Tartu fotograaf Janar Lind püüdis hiljuti kaamera ette ühe vägagi erilise Ameeriklase. Nagu vanasõna ütleb - Enough...
Read More
Hobiklõps: Dodge Charger aastast ’66.

Langeta Kaalu ja Lihtsusta: Kodukootud Lotus 7 Saaremaalt

Fotograaf: Alar Truu Geniaalse Briti autoinseneri ja Lotuse asutaja Colin Chapmani sulest väljus mitmeid imelisi leiutisi - alates veermikutehnoloogiast kuni...
Read More
Langeta Kaalu ja Lihtsusta: Kodukootud Lotus 7 Saaremaalt

Rallikunst Kolmeharulise Teemantiga – Arnoldi Mitsubishi Lancer Ralliart

Rallikunst Kolmeharulise Teemantiga – Arnoldi Mitsubishi Lancer Ralliart

Üks nädal-kaks tagasi korraldas Keefirivunts Tallinna külje all ühe väikese hobikakruiisi. Kohaleilmunud masinapargi seas oli ka Arnold, kelle 001ART numbrimärki kandvat Mitsubishi Lancer Ralliarti on raske mitte tähele panna. Auto tekitab inimestes tihtipeale küsimusi, sagedad on näiteks “Kas see on Evo?” või “Miks sa lihtsalt Evo ei ostnud?”. Päevad hiljem tegi Arnold meile kõik ilusti selgeks.

Null-Null-Üks (Ralli)Kunst

Noblessneri majade vahel kajavad parasjagu rulatajate trikitamine ning merelindude kõrged oktaavid. Üsna kevadine soundtrack ma ütleks, ainult et midagi oleks puudu. Probleemi lahendab jällegi Arnold, kelle 4B11 mootori praksumine hetkeks kõikide sadamakülastajate pilgud püüab.

Maserati-mehhaanikuna Silberautos leiba teeninud härra ostis antud Mitsubishi 2016. aastal. Unistuste autosi on meil kõigil palju, Arnoldi nimekirja läbis aga kindel joon turbotatud nelikveoliste sedaanide kujul. Salongis Mitsude vahel aastaid ringi kõndides sai siht lõpuks selgeks – Lancer Ralliart on masin mis tuleb kindlasti soetada. Evolution X jäi valikust välja lihtsalt ülalpidamiskulude tõttu. Mille poolest kaks autot siis erinevad? Rallikunsti variant on üldjoontes Evo “mahatuunitud” versioon. Mõlemad autod jagavad sama 4B11T jõuallikat kuid Ralliartil on turborõhku vähemaks keeratud. Lisaks puuduvad sealt Evole omane sportlik veermik, pidurisüsteem ning salong ja kerelaiendid. Küll on aga autole jäetud nelikvedu.


Evo-geen tuli ise sisse süstida

Ostes oli Arnoldi RA üsna olematu varustuse ja läbisõiduga. Valge Mitsu oli kui puhas lõuend ning Arnold alustas peatselt “pintslitõmmetega”. Esmalt võeti ette salong. Sisse paigaldati Evo X MR istmetekomplekt, uus müraisolatsioon ja värskem navisüsteem. Värvigamma tehti kontrastseks AMR Teenuste poolt värvitud roheliste 20” Irmscheri velgedega. Köitvaks detailiks on küljekarbi ääres jooksev must riba Ralliarti ning tuuningufirma kleepsudega. Visuaalsel vaatlusel võib silm puhata Evostyle stangekattel ning iseehitatud tiivalaienditel-stangenurkadel. Väiksemate detailide hulka kuuluvad tuulesuunajad, katuseuimed ning Tarmacsportzi sirm tagaklaasil.

Lancer Evolutioni geeni aitas sisse süstida VKM Motors, kes seadistas auto 203,8 kilovatini ning pani neli ratast väänama 522 nm. Et suurema jõuga pidama saada, paigaldati ette 365mm Brembo pidurid. Arnoldi sõnul on autoga veel tulevikus palju teha. Tasub ka arvesse võtta, et tegu on tema argisõidukiga. Tulevikus mõtiskleb mees juurde soetada hoopis universaalkerega Evo 9.

Ralliart saabus Maarjamaale Ameerikast, täpsemalt Salt Lake City Mitusbishi esindusest. Olime vaikselt Noblessneris lõpetamas, kuniks sinna saabus ka üks teine, Ameerikast siia tee leidnud jaapanlane – Oliver ja tema Acura RSX.

Jaapani autode kommuun on viimasel ajal üsna suurelt hoogu võtmas ja laienemas, kuid eelmise kümnendi masinaid modifitseeritud kujul liigub hetkel veel üsna vähe. Seega nende kahe koosnägemine tekitas huvitavaid emotsioone, just kui oleksid sa avanud uue ja põneva raamatu kaane.

Lõpetuseks ka üks väike sõbrapilt. Oliveri Acurast räägime aga järgmisel nädalal.

Pildid: Reimo Paevere

Galerii:

Autoportree

Comments are closed.