Hobiklõps: BMW 330 E46 “Bullet”

Fotograaf: Алик Маяк Kuigi meile väga meeldivad vanemad autod, siis tänapäeva kiire elutempoga kaasas käimiseks vajavad ka nemad pisut ergutamist....
Read More
Hobiklõps: BMW 330 E46 “Bullet”

Hobiklõps: Dodge Charger aastast ’66.

Fotograaf: Janar Lind Tartu fotograaf Janar Lind püüdis hiljuti kaamera ette ühe vägagi erilise Ameeriklase. Nagu vanasõna ütleb - Enough...
Read More
Hobiklõps: Dodge Charger aastast ’66.

Langeta Kaalu ja Lihtsusta: Kodukootud Lotus 7 Saaremaalt

Fotograaf: Alar Truu Geniaalse Briti autoinseneri ja Lotuse asutaja Colin Chapmani sulest väljus mitmeid imelisi leiutisi - alates veermikutehnoloogiast kuni...
Read More
Langeta Kaalu ja Lihtsusta: Kodukootud Lotus 7 Saaremaalt

Pöörases ploomlillas sarviline – Niki ’81. Dodge Ramcharger

Pöörases ploomlillas sarviline – Niki ’81. Dodge Ramcharger

Lombitaguse imedemaa Ühendriikide satanistidel on (või oli) üks kaunis kahtlane komme. Neile meeldivad kapotiornamendid, eriti sellised läikivad ja sarvedega, nagu on Dodge Ramchargeril. Niisiis kipuvad nad neid ülemeelikute jõnglaste kombel ära “pätsama”. Niki 1981. aasta mudelit õnneks selline saatus tabanud pole.



Uhkelt muskelauto värvides

Ramcharger! Korrates pidevalt selle auto nime jõudsin veendumusele, et tegu on ilmselt kõige mehelikuma mudelinimetusega üldse. Juba selle nägemine tulistab testosteroonitaseme lakke kinni. Ikoonilises Crazy Plum Purple kuues maasturi kapoti all pesitseb 5.2 liitrine 318 Chrysleri smallblock V8, mille madal lörin toimib algaval hooajal kui kevadekuulutaja. Käigud vahetuvad automaatselt. Tegu on pesuehtsa maasturiga ning Niki demonstreerib seda parimal võimalikul moel – tagaveo pealt lülitab ta auto nelikrežiimile ning lükkab sisse aeglusti. Sihikule võetakse Hiina Müüri kõrgune Tallinna äärekivi ning Ramcharger laveerib tuima ükskõiksusega üle betooni ning otse rannaliivadele ning mätastele. Väljakutsete ees see auto risti ette ei löö!


Kiired ja Vihased Soome maanteel

Nagu siinmail tihtipeale kombeks, tõi ka Niki 4 aastat tagasi oma auto siia Soomemaalt. Toona oli Dodge metsas mädanenud üle 15 aasta. Soome maanteel tabas teda treileriga maasturit vedades aga tõeline Kiirete ja Vihaste moment. Haagis hakkas vedukit juhtima ning sõidu üle kadus kontroll – äsjasoetatud Ramcharger otsustas sündmuste keerises üldse treileri pealt lahkuda ning lendas keset teed külili, blokeerides kolmerealise liikluse paarikümneks minutiks. Kuna haakeseade sai vigastada, jäi auto Helsinkisse paariks kuuks seisma. Saanud koju, eemaldas Niki esmalt lokkavast florast-faunast koosneva samblakihi, mille all ootas teda loomulikult ei keegi muu kui – üllatus üllatus, ulatuslik rooste!

Vahetusse läksid peaaegu kõik põrandaplekid, kandvad talad, küljekarbid ning koopaääred. Raam sai Paldiskis tsingitud ning külge pandi uued tagumised lehtvedrud. Mootori seisukord oli õnneks enamjaolt viisakas, Niki pani külge vaid standardmõõdus saaled ning rõngad.

Rantšomõõtmetes salong oli õnneks samuti säilinud. Värskenduseks laotati maha uus punane vaip, mis sobitub hästi interjööris valitseva puitdekooriga ning sama värvi tugitoolidega. Ka üüratu mootoriruum näeb vahva välja, ruumi on seal niivõrd palju, et Niki hoiab ühes nurgas varuks õlikanistrit.

Üks ägedamaid omadusi Ramchargeri juures on tema eemaldatav valge katus. Pärast preeriates möllamist võib vaid paari liigutusega viimase eemaldada ning suunduda kabriomaasturiga randa päikest nautima.

Päike on väljas ning sool ja tolm tänavatelt vaikselt kadumas. Autoportree on väikeselt pausilt tagasi ning soovib kõigile head algavat hooaega!

Fotod: Autor

Galerii:

Karl-Erik Idasaar

Comments are closed.