Hobiklõps: BMW 330 E46 “Bullet”

Fotograaf: Алик Маяк Kuigi meile väga meeldivad vanemad autod, siis tänapäeva kiire elutempoga kaasas käimiseks vajavad ka nemad pisut ergutamist....
Read More
Hobiklõps: BMW 330 E46 “Bullet”

Hobiklõps: Dodge Charger aastast ’66.

Fotograaf: Janar Lind Tartu fotograaf Janar Lind püüdis hiljuti kaamera ette ühe vägagi erilise Ameeriklase. Nagu vanasõna ütleb - Enough...
Read More
Hobiklõps: Dodge Charger aastast ’66.

Langeta Kaalu ja Lihtsusta: Kodukootud Lotus 7 Saaremaalt

Fotograaf: Alar Truu Geniaalse Briti autoinseneri ja Lotuse asutaja Colin Chapmani sulest väljus mitmeid imelisi leiutisi - alates veermikutehnoloogiast kuni...
Read More
Langeta Kaalu ja Lihtsusta: Kodukootud Lotus 7 Saaremaalt

Pilvede All – Ardo Volvo S60 Turbo

Pilvede All – Ardo Volvo S60 Turbo

Saanud kätte linnaloa, paneb Ardo peaaegu igal reedel hääled sisse oma sinakaslillale Volvole ning süstib turbo-reasviiese möirge saatel tuhatnelja Pärnu suunas. Rootslane suudab tema jaoks täita nii põneva hobiauto kui ka daily ülesandeid.

Viiesilindriliste mootorite sümfoonia on kaunis võluv. Ka Ardo langes pärast sugulase V70 proovimist selle “sireeni” küüsi ning filtreeris oma autootsingud koheselt Volvode peale. Antud S60 ilmus ühel päeval müüki ning otsese autovajaduse puudumise tõttu jälgis ta seda poolkahtlevalt umbes kaks kuud – kuniks see lettidelt kadus. Mõni aeg hiljem tuli sama S60 uuesti turule ning seekord kaine mõistus ei päästnud. Päevad hiljem seisis Volvo juba koduhoovis. Aga mille poolest siis eristub Ardo S60 keskmisest, Rootsi pereisa tööle-ja-tagasi sedaanist?

2.4 liitrine turbomootor (147kw) on saanud täiendust custom-sisselaske torustiku, ülbelt esistange alt välja vaatava vahejahuti ning blow-off klapi näol. Mõistagi on jõuallikale tehtud ka täielik remont. Kahe lõputoruga väljalase on samuti pisut otsem ning peatselt ka klappidega reguleeritav. Et saaks südaöisel käivitusel pisut naabritädi Maali närve säästa.

Väliselt pole S60 just ekstravagantne kuid autot vaadeldes ilmneb teatav “sleeperlik” olek. Ardo on paigaldanud klaasriidest stangelisa, viinud numbri paremale stangenurka ning lasknud Volvo 30mm madalamaks. Salongi igavakoelised hallid detailid on saanud uue hingamise Alcantara näol ning rooli küljes troonib järelturu turborõhunäidik. Tagumise käetoe sisse on ehitatud ka väike subwoofer – lubamaks rootslaste rauas mängida nende traditsioonilist pärimusmuusikat, näiteks Boten Annat.

Volvo ees kükki lastes leiad tavapärase embleemi asemel isetehtud “Pilvede All, EST. 2017” märgi. Tegu on Ardo ja ta sõprade poolt loodud ühise autohuviliste pundiga. Vaevumärgatav – ent samas ilmekas detail. Nüüd on puudu vaid tagajalgadel põhjapõder esitiival. Tavaliselt ostavad entusiastid omale igapäevasõiduki ning tihtipeale saab ka sellest tuunitud hobisõiduk. Volvo puhul on täpselt vastupidi – väikestviisi hobikast sai hoopis edevam argiauto. Lisaks S60’le seisab mehel garaažis ka üks vana Audi Coupe projekt, millega tehakse algust juba kevade lõpus. Rootslasele on aga plaanis korralikult lisajõudu peale keerata ning tagatipuks ka suuremad veljed alla panna.

Fotod: Autor

Karl-Erik Idasaar

Comments are closed.