Aasta siis oli 1965: kuidas ehitada valmis üks stiilne Volkswageni kastikas?

Fotod: Ralf Tafenau / @carswithralf Nagu ütles Ivo Linna - aasta siis oli kuuskümmendviis. Täpselt sel ringil ümber päikese veeres...
Read More
Aasta siis oli 1965: kuidas ehitada valmis üks stiilne Volkswageni kastikas?

Hobiklõps: BMW 330 E46 “Bullet”

Fotograaf: Алик Маяк Kuigi meile väga meeldivad vanemad autod, siis tänapäeva kiire elutempoga kaasas käimiseks vajavad ka nemad pisut ergutamist....
Read More
Hobiklõps: BMW 330 E46 “Bullet”

Hobiklõps: Dodge Charger aastast ’66.

Fotograaf: Janar Lind Tartu fotograaf Janar Lind püüdis hiljuti kaamera ette ühe vägagi erilise Ameeriklase. Nagu vanasõna ütleb - Enough...
Read More
Hobiklõps: Dodge Charger aastast ’66.

Mustvalge Vaatemäng Kirsipuude All – Juri Nissan 350Z

Mustvalge Vaatemäng Kirsipuude All – Juri Nissan 350Z

This post is also available in: enEnglish

Igal suurel autosi tootval riigil on ju oma Z-auto. Ameeriklastel on Corvette, Saksamaalt tuleb Z rotster ning jaapanlased võivad uhkust tunda oma Fairlady Z seeria üle. Väga erinevad sportautod kuid kindla ühise joonega – omas nišis võib neid olulisteks pidada kõiki. Kuid viimane, Z-Nissan, on vähemalt siinpool suurt lompi vaieldamatult legendaarseim.

Kuus Silindrit Müüride Vahel

Maarjamaa tänavapilti jõudnud tõelised JDM-ikoonid võivad röövida iga autoentusiasti tähelepanu. Kuid olgem ausad, nii haruldane nähtus nagu puhtatõuline Fairlady Z ei jäta külmaks ka kõige autokaugemaid inimesi. Juri 350Z ei ole erand. Maitseka välimusega isend püüdis Autoportree pilgud juba aastaid tagasi ühel hilisõhtusel kiirendusel. Läbi rahvasumma laveerides hõngus sellest “daamist” 2000. aastate keskpaigale omast tagasihoidlikumat tuuningu-tunnetust. Teate küll, seda perioodi kui autokultuur oli juba Fast & Furious ja NFS Undergroundi hullusest veidi välja kasvanud ning keskendus aina enam jõudlusele.

Veel ristusid teed Juri Fairladyga mõned kuud hiljem Noble Car Day üritusel, kus auto äratas tähelepanu oma meeldivalt kõlava väljalaskega. Juri oli sellega vaeva näinud ning paigaldanud Tanabe Medalion süsteemi. Lihtsamad lahendused – näiteks tavaline otsetoru, sünnitaksid koos VQ35 V6-mootoriga palju inetut lärmi ja sõitjale pahandusi. Nüüd aga kohtume taas! Toompea keskaegsete müüride vahele veeredes toob säravvalge 350Z endaga midagi, mida võiks nimetada kustumatu nooruse auraks. Z33 tuli välja 2003. aastal, kuid näib siiani aegumatult modernne. Auto vanuseks ei pakuks välisilme põhjal mingil juhul üle dekaadi. Lisaks käib selle jaapanlasega sõites kaasas eksimatu Tõusva Päikese Maa atmosfäär. Vaadake vaid, kuidas õitsvad kirsipuud Z33 saabudes särama hakkasid.

Süsinikmundris Tänavarelv

Uut autot otsides pidi Juri valiku tegema oma kõige südamelähedasemate Jaapani tänavalegendide vahel. Otsustavaks sai tõsiasi, et Fairlady konkurentidest – Suprast ning Skylinest, olid saanud hullumeelselt ülehinnatud kultusautod. Nii jõudiski Juri meie tänase päevakangelaseni. See ei näinud algul ligilähedaseltki nii esinduslik välja. Asja parandasid vaid mõned lisad, nagu tagaistme taga asuv nitro-süsteem.

350Z’ga on ära tehtud tohutu töö. Kuna Z33 on loodud kurvidesse, paigaldati juhitavuse heaks veel strutbar‘id, coilover‘id ja Brembo pidurisüsteem. Viimaseid võib imetleda läbi JR10 velgede musta pitsi. Kui auto interjöör on muutmatult tagasihoidliku välimusega, nagu ta tehasest kord tuli, siis välisilme on läbinud terve ümbersünni. Kena helgelt valget üldilmet teevad teravamaks mitmed mustad süsinikdetailid. Neid leiab selle Fairlady pealt terve plejaadi: mootorit katab nüüd Varise süsinikkapott, tagaotsas ilutseb Carbon Creationsi “Drifter 2” bumper ja autot kergendab ring Seiboni süsinikku. Laps mu sees kuuleb seda nähes ikka neid kuulsaid sõnu: “Hey, how’s it going? I’m Rachel, Samantha’s friend. I heard your plane finally got in. Well, welcome to Bayview.

See ongi üks põhjuseid, miks 350Z nii nooruslik tundub. See on oma aja populaarse autokultuuri üks ikoone. Z33-l on kaugele tuntav karakter. Oma tujudega hoolitseb Nissan ka selle eest, et Juril igav ei hakkaks. Näiteks meenutas ta olukorda, kui üldstreigi välja kuulutanud kesklukk pani omaniku ühel kuumal päeval autosse kinni. Saanud tagaluugi väljaspoolt õnnekombel lahti, ronis Juri sealt kaudu sisse uksi avama. Siis vajus luuk aga tema järel kinni ning jättis ta abi kutsumise võimaluseta lõksu. Poleks Juril õnnestunud viimaks luugi vabastustrossi tõmmata, oleks asi ehk halvastigi võinud lõppeda. “Aga muidu on see auto mulle vaid häid mälestusi toonud,” naeratab Juri.

Fotod: Karl Idasaar

Kert Avasalu

Comments are closed.