Aasta siis oli 1965: kuidas ehitada valmis üks stiilne Volkswageni kastikas?

Fotod: Ralf Tafenau / @carswithralf Nagu ütles Ivo Linna - aasta siis oli kuuskümmendviis. Täpselt sel ringil ümber päikese veeres...
Read More
Aasta siis oli 1965: kuidas ehitada valmis üks stiilne Volkswageni kastikas?

Hobiklõps: BMW 330 E46 “Bullet”

Fotograaf: Алик Маяк Kuigi meile väga meeldivad vanemad autod, siis tänapäeva kiire elutempoga kaasas käimiseks vajavad ka nemad pisut ergutamist....
Read More
Hobiklõps: BMW 330 E46 “Bullet”

Hobiklõps: Dodge Charger aastast ’66.

Fotograaf: Janar Lind Tartu fotograaf Janar Lind püüdis hiljuti kaamera ette ühe vägagi erilise Ameeriklase. Nagu vanasõna ütleb - Enough...
Read More
Hobiklõps: Dodge Charger aastast ’66.

Jürgeni Subaru BRZ On Maailmarändurist Rajarelv

Jürgeni Subaru BRZ On Maailmarändurist Rajarelv

Ta on Jaapanist, ta on kauni välimusega, tagaveoline ning on lisaks tohutule järelturule ka veel täiesti uuena ostetav. Toyobaru populaarsus erinevates valdkondades on igatpidi mõistetav. Jürgeni “Maailma-Ralli-Sinine” BRZ on kohandatud peamiselt kaheks ettevõtmiseks – kaunid kurvilised teed või ringrada ning mööda maailma ringi reisimine.

Ülim Kaaslane Eurotripiks

Subaru on Maarjamaalt suundunud laia ilma avastama nüüdseks kordi kaks. Esmalt 2016. aasta kevadel, kus väisati kahe autoga Šveitsi ning tutvuti lisaks ka Itaalia hingematvalt ilusate teedega. Kokku üle 8000 kilomeetri ning ajaliselt ligi kolm nädalat. Las väike meenutusgalerii räägib enda eest.

Teine ning pikem reis võeti ette 2018. aasta suvel. Sõber autosse pakitud, sõideti läbi Euroopa Itaaliasse ning sealt omakorda Sardiiniasse rallit vaatama. Saarelt mindi praamiga edasi Korsikale, tutvuma kümne tuhande kurvi maaga. Teed on sealkandis väga käänulised ja kitsad ning see avaldub ka kohalike sõidustiilis. Tihtipeale kasutavad ka vastutulevad raskeveokid võidusõidujoont. Kui need ära ei ehmata, siis tasub seal silmad lahti hoida lehma- ja kitsekarjade osas – neile meeldib tihtipeale aapeksite taga pikutada.

Korsikale ring peale tehtud, suundusid poisid Lõuna-Prantsusmaale ning sealt taas Šveitsi ja Itaalia alpidesse. Furka Pass, Grimselpass, Stelvio Pass ning muud maailmakuulsad teelõigud said Jürgeni boksermootori kaja taustal tublisti täiendust. Šveitsis kohtuti jällegi tuttavaga, kes oli vahepeal omale soetanud Impreza STi. Kokku läbis Subaru “rallipaar” üle kümne tuhande kilomeetri, neist pooled kurvilistel ja lõbusatel teedel. Loomulikult nõudsid pikad kiiruskatsed ka terve posu esirehve.

Kurvideks Kohandatud

Oma BRZ ostis Jürgen esindusest uuena. Neli aastat tagasi tuli suur igatsus millegi lõbusa järgi ning kunagi omatud MX-5’st inspireeritult suunati pilgud jällegi jaapanlaste suunas. ND kere Miata oli äsja maailmale valla pääsenud, kuid tellimusi sooritada veel ei saanud. Seega jäigi valikusse nn Toyobaru – muid kergeid tagaveolisi-lihtsaid autosid turul enam ju ei leidu. Silma oli algul jäänud TRD Aeropaketiga GT86, kuid Subaru tegi Jürgenile pakkumise millest ta ei saanud keelduda. Kõige tipuks oli see veel tehasetellimus, mis lubas värskel omanikul valida auto värvi. Selleks sai klassikaline Subaru World Rally Blue. Esimesed nädalad tõid tuhandeid õnnelike ja rahulolevaid kilomeetreid.

Nagu eelpool öeldud, on “Subaar” kohandatud kurviliste teede jaoks. Vedrustus on tehtud näiteks gramm kõrgemaks, vältimaks metsavaheteede ebatasasustest tulenevaid kahjustusi. Originaalväljalase on asendatud ning auto seadistati Ühendkuningriigi GT86/BRZ spetsialistide Fenspordi poolt ümber. BRZ’l on varrukas nn throttle blip, 4 erinevat seadet, stardiabi ning täisgaasiga käiguvahetus. Vedrustuseks on ST XTA coiloverid ning veermikus SPL Titanium õõtsad. Viimased toodi veel USA’st kohvris lennukiga siia, tänu autohuvilisest lennujulgestajale.

Jahutusel on abiks Forester XT pealt tulnud õlijahutus ning pidama saab Subi Ferodo klotside abil. Väliseid muudatusi on vähe, tagaklaasil ilutseb legendaarse Arai Motorspordi kleeps ning velgedeks on originaal Volk TE37 “kingad”. Need on Jürgeni lemmikud lapsepõlvest ning toodi siia Jaapanist, samuti sisuliselt kohvris.

Tuunimise kohapealt on Jürgen omale seadnud teatud põhimõtted, mida siiski vahel rikutakse. Üheks on fakt, et Subaru on ringraja- ja kurvisõbralikuks kohandatud tänavaauto ning suured tiivad-tuled-viled jäävad ära. No need for a full racecar! Teine põhimõte seisneb mõttetu kraami peale raha mitte kulutamises. Kui asjal on vaid esteetiline väärtus, siis reeglina Jürgen seda autole külge ei kruti. Muidugi, on ka erandeid. Viimaseks pidepunktis on eriliste ja huvitavate juppide ostmine, vähemalt enda silmis. Alati ei aeta taga nn best bang for buck osi. “Enese rahulolu on selles osas kõige tähtsam,” lõpetab Jürgen naeratades.

Fotod: Karl Idasaar, Reio Rada, Omanik Jürgen

Spetsifikatsioonid:

Väljalase: Tomei ebavõrdse pikkusega kollektor & upipe , HKS 2 resonaatoriga frontpipe, Millteki resonaatoriga catback

Veermik: ST (KW) XTA Coilid, SPL Titanium tagumised õõtsad

Jahutus: Forester XT õlijahutus (jahutusvedeliku pealt)

Pidurisüsteem: Porsche 997 GT3 esimeste pidurite õhusuunajad paremaks pidurijahutuseks, Ferodo DS2500 klotsid tänaval / DS1.11 rajal

Visuaal: Volk Racing TE37 SAGA 18×9.5, World Rally Blue värv ja paar vahvat kleepsu!

Autoportree

Comments are closed.