Aasta siis oli 1965: kuidas ehitada valmis üks stiilne Volkswageni kastikas?

Fotod: Ralf Tafenau / @carswithralf Nagu ütles Ivo Linna - aasta siis oli kuuskümmendviis. Täpselt sel ringil ümber päikese veeres...
Read More
Aasta siis oli 1965: kuidas ehitada valmis üks stiilne Volkswageni kastikas?

Hobiklõps: BMW 330 E46 “Bullet”

Fotograaf: Алик Маяк Kuigi meile väga meeldivad vanemad autod, siis tänapäeva kiire elutempoga kaasas käimiseks vajavad ka nemad pisut ergutamist....
Read More
Hobiklõps: BMW 330 E46 “Bullet”

Hobiklõps: Dodge Charger aastast ’66.

Fotograaf: Janar Lind Tartu fotograaf Janar Lind püüdis hiljuti kaamera ette ühe vägagi erilise Ameeriklase. Nagu vanasõna ütleb - Enough...
Read More
Hobiklõps: Dodge Charger aastast ’66.

Härrasmehelikud suvelõbud Mercedes-Benz SL 380 seltsis

Härrasmehelikud suvelõbud Mercedes-Benz SL 380 seltsis

Mõned kuud tagasi pakuti meile ahvatlevat võimalust veeta paar päeva koos ühe ülistiilse 1987. Mercedes S-Klassiga. Võtsime selle pakkumise avasüli vastu ning jõudsime pärast Miami kokaiiniparuni kombel ringi paarutamist järeldusele, et ägeda luksusauto nimel ei pea tingimata uute sõidukite poole silmi punnitama. Korralik ja kaunis vana S’ pakub kõike ja enamgi veel.

Aga mis siis kui “ärikohtumine” 80ndate-hommikuses sadamas lõpeb edukalt ning paksenenud rahakott lubab omale mõne uue elamuse soetada? Boonuspunktid, kui see elamus kannab kapoti peal kolmeharulist tähte. Vastust ei pea kaugelt otsima – Mercedese tootekataloogis lukustub sinu pilk koheselt ikoonilisele SL-seeria kabrioletile.

Hiteh Classic töökoja lahkel loal saime Sauel lähemalt tutvuda 1985. Mercedes-Benz SL380-ga. Algselt USA turule toodetud auto jõudis Maarjamaale üle kümne aasta tagasi ning soetati tollal ainult 50 000 krooni eest. Hästi hoitud masina eest tuleb nüüdseks välja käia pisut priskem, viiekohaline summa. Muu mailma mudelitest eristub Ameerika SL pikemate põrkeraudade, esitulede ning väiksema võimsusega mootorite poolest.

Ülimalt härrasmehelikku ning avatud katusega kulgurit liigutab 3.8-liitrine V8, mis vabastab oma maksimaalsed 150 kilovatti 5000 pöörde paiku. Käigukast vahetab mõnusa raksuga neli korda ning mootoritöö on S500-ga võrreldes palju robustsem ja toorem. Ka põhjagaasiga “lennates” läheb tükk maad aega korralike kiirusteni jõudmiseks. V8 otseselt ei väsita, kuid pigem soovitab sul mitte end kõrgetel pööretel välja elada. S500 jõuallikas oli 3.8-liitrisega võrreldes üsna sundimatu. Roolil on kaunis suur loks sees ning ratas reageerib korraldustele nagu vana maanteejaht ikka. Üllatuseks tuli aga käitumine kurvide vahel – kere läbivajumist on auto kõrgust ja vanust arvestades üsna vähe. S500 pööras aapeksisse üsna kiirelt, kuid läks koheselt “kreen”i. SL380 on seevastu rohkem alajuhitav, kuid vajub kõvasti vähem. Sportautoga siin tegemist ei ole – see on puhtatõuline kruiisimiseks mõeldud elegantne sõiduk.

Kui “rullikatel” näed tihtilugu kleepse, et “Vanad bemmid ei sure, nad lihtsalt muutuvad kiiremaks!“, siis Mersude puhul tuleb kasutusele võtta sama ütlus, ainult et sõna “kiirem” tasub asendada sõnaga “stiilisem”. Šikki musta smokingut kandev sakslane üllatab tohutu kroomirohkusega. Sa leiad seda uste sisemustest, näidikuplokilt ja isegi seieritelt..
USA turule omased väljaulatuvad läikivad stanged loovad eriti hõljuva ilme. Must katus on mõistagi eemaldatav, ehkki meilt nõudis see protsess kruvikeerajat, kümmet minutit ning paari suust lipsanud vulgaarsust. Mustad õrna hõbedase randiga viiekodaralised veljed süstivad üldpilti pisut retro-AMG’likku olekut.

Salong on jällegi helenahkne ning viimistletud tuttava puitdekooriga. Uks läheb lahti ning sulgub klassikalise, mõnusa ja ainulaadse MB-dele omase “klõksuga”. Kusjuures tänapäeval pakub sellist asja mudelivalikus ainult G-Klass. Istmeteks on juba armsaks saanud vedrudiivanid ning nende pakutav juhiasetus on päris naljakas. Tegu oli vist ühe kõige suurema roolirattaga mida ma keeranud olin, lisaks sellele oli see kergelt nõgus ning hõõrus pidevalt jalgu. Päikesesirmid puudusid, mistõttu pidime kaasreisijaga oma pead koomiliselt piki lage kergitama. Kuid katus maha ning SL’st saab ülim moodus rannikuäärsete maanteede kruiisimiseks.

Kuuldavasti pidi SL toimima ka kui ülim õrnema soo esindajate magnet. Võid kabrioletiga Hobujaama foori taga ummikus istuda ning rahulikult kaunitaride tähelepanu nautida. Et siis härrased, infoks.

Fotod: Karl Kirs

Eriline tänu Hiteh Classicule!

Autoportree

Comments are closed.