Aasta siis oli 1965: kuidas ehitada valmis üks stiilne Volkswageni kastikas?

Fotod: Ralf Tafenau / @carswithralf Nagu ütles Ivo Linna - aasta siis oli kuuskümmendviis. Täpselt sel ringil ümber päikese veeres...
Read More
Aasta siis oli 1965: kuidas ehitada valmis üks stiilne Volkswageni kastikas?

Hobiklõps: BMW 330 E46 “Bullet”

Fotograaf: Алик Маяк Kuigi meile väga meeldivad vanemad autod, siis tänapäeva kiire elutempoga kaasas käimiseks vajavad ka nemad pisut ergutamist....
Read More
Hobiklõps: BMW 330 E46 “Bullet”

Hobiklõps: Dodge Charger aastast ’66.

Fotograaf: Janar Lind Tartu fotograaf Janar Lind püüdis hiljuti kaamera ette ühe vägagi erilise Ameeriklase. Nagu vanasõna ütleb - Enough...
Read More
Hobiklõps: Dodge Charger aastast ’66.

Alfa Romeo 33 – Rariteet Lasnamäe Müügiplatsilt

Alfa Romeo 33 – Rariteet Lasnamäe Müügiplatsilt

Ilmselt on paljud autohuvilised kasvõi kord elus seda kuulnud – kui Sa Alfa Romeot omanud pole, siis Sa tõeline autoentusiast ei ole. Ka Jeremy Clarkson on öelnud, et Alfades on midagi erilist. Selles on veendunud ka meie tänase peategelase omanik Meelis. Ning just 2004. aasta talvel leidis Meelis Lasnamäelt automüügiplatsilt suure lumehange alt ühe väikese kuid kütkestava Alfa Romeo. Täpsemalt oli tegu 1986. aasta Alfa 33’ga, auto maksis tollal 16 000 krooni. Kui haruldase luukpäraga siis tegu on? Noh, ütleme et Eesti tänavatel kahte sellist sõitmas näha ei õnnestu. “Eestis olen ainult ühte näinud ja see oli ka lõpuotsa auto,” ütleb Meelis.

Retrohõng, sportlikus ning määratu kaunis salong

Sisse kiigates on kohe näha, et kaheksakümnendad on sünniajaks. Sealt leiame ruudulise mustriga sportlikud istmed, mis oma punase-musta värvigammaga annavad kindlasti atleetlikku omapära. Ka sportlikum pisike rool sobib kooslusesse. Võtmeauk on hoopis vasakul pool ning käigukast on kõige imelikuma tunnetusega üldse. Umbes nagu kõik viis käiku ujuksid kalade kombel kastis ringi ning sina pead oma “õngega” neid taga otsima. Põnev! Aiste vahel istub 1.7 liitrine boksermootor, tootlikkusega 84kW, mis on omakorda täiesti piisav sellise vahva luukpära liigutamiseks.

Pole küll legendaarne Busso V6, aga siiski sulnis kõla. Gaasipedaali puudutades kostub mahe käre hääl, mis kindlasti autofanatti kõrvu paitab. Mootor läheb pöördesse uskumatult kiirelt, pedaalid on üksteisele ülilähedal ning 180cm pikkune härrasmees istub pea laes kinni. Sõidupositsioon on väga kaasahaarav, nagu ka auto olemus.

Alfad ja elekter kokku ei käi

Autodest lobisedes pannakse Alfade töökindlus tavaliselt küsimärgi alla. Remondid ja lagunemised pidid ju sagedad ette tulema. Meelise sõnul asi päris nii õudne pole. Esimesed kolmteist aastat oli täiesti murevabad, vahetati vaid pukse ning muid kuluosi. Nüüd eelmisel aastal käidi üle kogu pidurisüsteem ning paigaldati uus bensiinipaak.

“Kuid kõik kes Alfadega kokku puutunud on, võivad tõdeda, et need autod ja elekter ei käi käsikäes,” kinnitas Meelis. Omades seda autot peab kindlasti ka ise elektrist ja autodest palju teadma. Huvitavaks faktiks võib ka lugeda seda, et Alfa Romeo ise on tunnistanud viga käigukastis. Nimelt, teine käik läheb juba tehasest saati raksuga sisse. Kuid selle tõttu sõidud tegemata ei jää.

Vaadates Itaalia päritolu, selle autoga koduriiki külastama sõita ei julgeks. Võib sõita nädala ilma muredeta, kuid siis ühel hetkel Alfa hakkab vastu punnima ja tuleb näpud õliseks teha. Kui nendest pisimuredest ümber vaadata, siis on tegu ühe väga mõnusa silmailu pakkuva masinaga.

Muidu, mehe sõnul sõidab ta autoga hooajal vaid nädal aega. “Siis lihtsalt viskab kopa ette ja rohkem ma seda näha ei taha,” ütleb ta ning sõidab tagasi garaaži.

Armen Räis

Comments are closed.